Tel: 06-1-201-4102 Email: ofe@ofe.hu
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
KEZDŐLAP - Bemutatkozunk - Tevékenységünk - Gyakori kérdések - Kapcsolat

Hírek - Sajtószoba - Belépés az egyesületbe - Rendezvényeink - Online tanácsadó iroda - Média kampány - Publikációk, előadások - E-learning - Kiadványaink - Reklám és fogyasztóvédelem - Békéltető testület - Jogi kalauz - Nyilvántartások, adatbázisok - Linkgyüjtemény - Nemzetközi kapcsolatok - Archívum

Hasznos tudnivalók:

Fogalomtár


Támogatók:








Legfrissebb hírek, események

Életveszélyes gyerekjátékok

2014. szeptember 17.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), nedvesség hatására erősen duzzadó anyagból készült gyerekjátékok veszélyeire hívja fel a figyelmet. Ezek a játékok lenyelve akár bélelzáródást vagy fulladást is okozhatnak.

Adósságfék-szabályozás

2014. augusztus 29.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendeletet alkotott a túlzott lakossági hitelkiáramlás megakadályozása érdekében. A 2015. január 1-től életbe lépő új előírásokat minden, Magyarország területén kötött új hitel esetében alkalmazni kell. Az MNB rendelet szövege várhatóan 2014. szeptember folyamán jelenik meg a Magyar Közlönyben.

Új szemlélet a fogyasztóvédelemben

2014. augusztus 23.

Új szemléletet alkalmaz a fogyasztóvédelemben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM); a tárcánál létrejött fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság vezetője elmondta: terveik szerint szorosabbra fűzik az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot, megerősítik a hatóságot és a békéltető testületeket is segítik.

Diszkriminálnak az autókölcsönzők

2014. augusztus 11.

Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta azt a levelet, amelyet a közösség területén működő hat nemzetközi autókölcsönző cégnek írt azért, hogy az érintettek számolják fel az ügyfelek lakóhely szerinti hátrányos megkülönböztetését. A Bizottság azután kezdett vizsgálatot, hogy több panasz érkezett az autókölcsönzéssel foglalkozó cégek diszkriminatív árkalkulációs gyakorlatáról.

Fogyasztói csoportot szervező vállalkozást bírságolt a GVH

2014. augusztus 6.

A fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozó Credit Medical Kft. kereskedelmi kommunikációjával megtévesztette a fogyasztókat – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A vállalkozást ezért közel 3 millió Ft bírság megfizetésére kötelezte a GVH.

NFH – MNB együttműködés

2014. szeptember 8.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke, Dr. Matolcsy György és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója, Pintér István által deklarált megállapodás célja, hogy elősegítse a fogyasztóvédelmi jogszabályok érvényesülését és előmozdítsa a pénzügyi szervezetek jogszabályoknak megfelelő tevékenységét.

Főszezon 2014 - az Európai Fogyasztói Központ részvételével

2014. augusztus 26.

2014. augusztus 30 és 31. között ismét megrendezik a Főszezon kiállítást a Budai Várban. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ évek óta részt vesz a rendezvényen, ahol tanácsadással, fogyasztóvédelmi totóval várják a látogatókat.

Tervszerűen haladnak az MNB vizsgálatai

2014. augusztus 12.

2014. I. félévének végével lezárult a szövetkezeti hitelintézetek, a tőkepiaci szereplők, a biztosító egyesületek és a pénztárak első ötéves vizsgálati ciklusa. Ennek során minden érintett intézmény prudenciális vizsgálatára sor került, ezzel az MNB átfogó vizsgálatokra vonatkozó törvényi kötelezettségének eleget tett.

Új uniós fogyasztói jogok

2014. augusztus 6.

Az új uniós jogszabálynak köszönhetően erősödnek a vásárlók jogai a tagállamokban, különösen az online vásárlások tekintetében. Az új szabályok többek között 14 napos elállási jogot biztosítanak a fogyasztók számára Európa egész területén, ami azt jelenti, hogy a vásárlóknak lehetőségük lesz ezen időszakon belül indokolás nélkül visszavinni a vásárolt árut.

Egyszerűbb panaszkezelés

2014. július 24.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2014. augusztus 1-jei hatállyal módosította a pénzügyi szolgáltatóknak a fogyasztók panaszkezelésére vonatkozó rendeletét. A változtatás megkönnyíti a fogyasztók számára a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja felé a fogyasztói beadványok, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület számára a kérelmek beadását azokban az esetekben, ha a pénzügyi szolgáltató előzetesen elutasította az ügyfél panaszát.
Keresés