Tel: 06-1-201-4102 Email: ofe@ofe.hu
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
KEZDŐLAP - Bemutatkozunk - Tevékenységünk - Gyakori kérdések - Kapcsolat

Hírek - Sajtószoba - Belépés az egyesületbe - Rendezvényeink - Online tanácsadó iroda - Média kampány - Publikációk, előadások - E-learning - Kiadványaink - Reklám és fogyasztóvédelem - Békéltető testület - Jogi kalauz - Nyilvántartások, adatbázisok - Linkgyüjtemény - Nemzetközi kapcsolatok - Archívum

Hasznos tudnivalók:

Fogalomtár


Támogatók:








Legfrissebb hírek, események

Tervszerűen haladnak az MNB vizsgálatai

2014. I. félévének végével lezárult a szövetkezeti hitelintézetek, a tőkepiaci szereplők, a biztosító egyesületek és a pénztárak első ötéves vizsgálati ciklusa. Ennek során minden érintett intézmény prudenciális vizsgálatára sor került, ezzel az MNB átfogó vizsgálatokra vonatkozó törvényi kötelezettségének eleget tett.

Új uniós fogyasztói jogok

Az új uniós jogszabálynak köszönhetően erősödnek a vásárlók jogai a tagállamokban, különösen az online vásárlások tekintetében. Az új szabályok többek között 14 napos elállási jogot biztosítanak a fogyasztók számára Európa egész területén, ami azt jelenti, hogy a vásárlóknak lehetőségük lesz ezen időszakon belül indokolás nélkül visszavinni a vásárolt árut.

Egyszerűbb panaszkezelés

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2014. augusztus 1-jei hatállyal módosította a pénzügyi szolgáltatóknak a fogyasztók panaszkezelésére vonatkozó rendeletét. A változtatás megkönnyíti a fogyasztók számára a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja felé a fogyasztói beadványok, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület számára a kérelmek beadását azokban az esetekben, ha a pénzügyi szolgáltató előzetesen elutasította az ügyfél panaszát.

Fogyasztóvédelmi referensekkel kapcsolatos kérdések és válaszok

A fogyasztóvédelmi törvény 2014. február 1-jétől meghatározott vállalkozások részére előírja, hogy fogyasztóvédelmi referenst foglalkoztassanak. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, melyek iránymutatást nyújtanak a referensre vonatkozó előírások, szabályok betartásához.

Diszkriminálnak az autókölcsönzők

Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta azt a levelet, amelyet a közösség területén működő hat nemzetközi autókölcsönző cégnek írt azért, hogy az érintettek számolják fel az ügyfelek lakóhely szerinti hátrányos megkülönböztetését. A Bizottság azután kezdett vizsgálatot, hogy több panasz érkezett az autókölcsönzéssel foglalkozó cégek diszkriminatív árkalkulációs gyakorlatáról.

Fogyasztói csoportot szervező vállalkozást bírságolt a GVH

A fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozó Credit Medical Kft. kereskedelmi kommunikációjával megtévesztette a fogyasztókat – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A vállalkozást ezért közel 3 millió Ft bírság megfizetésére kötelezte a GVH.

Erősödik a pénzügyi fogyasztóvédelem

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) gazdasági-társadalmi felelősségvállalási tevékenysége kapcsán a 2014-2016 közötti időszakra stratégiai célként határozta meg szerepvállalásának erősítését a pénzügyi kultúra és ismeretterjesztés, a fogyasztói tudatosság terén. az MNB Igazgatóságának döntése alapján a jegybank pénzügyi fogyasztóvédelmi civil hálót alakít ki, amelynek keretében támogatni kívánja a fogyasztói tudatosság növeléséért, a jogérvényesítés elősegítéséért, valamint a pénzügyi kultúra fejlesztéséért dolgozó civil szervezeteket.

NGM pályázati támogatás

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület működését a Nemzetgazdasági Minisztérium 2013 június 1 - 2014. május 31. közötti időszakban a következő pályázati összegekkel támogatta:
Keresés