Tel: 06-1-201-4102 Email: ofe@ofe.hu
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
KEZDŐLAP - Bemutatkozunk - Tevékenységünk - Gyakori kérdések - Kapcsolat

Hírek - Sajtószoba - Belépés az egyesületbe - Rendezvényeink - Online tanácsadó iroda - Média kampány - Publikációk, előadások - E-learning - Kiadványaink - Reklám és fogyasztóvédelem - Békéltető testület - Jogi kalauz - Nyilvántartások, adatbázisok - Linkgyüjtemény - Nemzetközi kapcsolatok - Archívum

Hasznos tudnivalók:

Fogalomtár


Támogatók:








Legfrissebb hírek, események

Bírságok a Magnet Banknak

2015. augusztus 7.

Az MNB ma közzétett határozatában összesen 5,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt.-t az ügyfelek tájékoztatásával összefüggő és egyéb jogsértések miatt. A jegybank kedden közzétett határozatában további 10 millió forint felügyeleti bírság megfizetésére is kötelezte az intézményt belső ellenőrzésének és nyilvántartási rendszereinek nem megfelelő működése, illetve az ügylet- és ügyfélminősítés, valamint a hitelezési tevékenység területét érintő egyes hiányosságok miatt.

Újabb bírság a Banif Plus Banknak elszámolási késedelem miatt

2015. június 12.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 48,8 millió forint ismételt bírsággal sújtotta Banif Plus Bankot az elszámolási határidőre vonatkozó törvényi előírás megsértése miatt. A bank a korábbi jegybanki kötelezés ellenére sem küldött ki május végéig több tízezer elszámolási értesítőt. A pénzügyi intézményeknek a deviza alapú kölcsönöknél az elszámolást április végéig kellett postára adniuk a fogyasztók részére.

Újabb felügyeleti bírságok az elszámolások késedelmes megküldése miatt

2015. május 21.

Az MNB újabb bírságokat szabott ki az elszámolási határidőt megsértő pénzügyi intézményekkel szemben. Két pénzügyi vállalkozás és egy kereskedelmi bank összesen 7,5 millió forint bírságot kapott amiatt, mert késve küldte ki a fogyasztóknak az elszámolási értesítők egy részét.

Tisztességtelen szerződési feltételek termékbemutatón alkalmazott szerződésekben

2015. május 19.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bíróság előtt támadta meg az SPS Doctors Holding Kft. vállalkozás által használt blanketta szerződés egyes feltételeit. A bíróság első fokon teljes egészében helyt adott a keresetnek, azaz kimondta egyrészt, hogy tisztességtelen a már nem hatályos jogszabályra való hivatkozás.

Az elszámolási tájékoztató levelet bemutató animációs kisfilmek az MNB-től

2015. május 15.

A deviza alapú hitel- és lízingszerződések elszámolásával és forintosításával érintett ügyfelek többsége a napokban kézhez kapta tájékoztató levelét. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elszámolással és forintosítással kapcsolatos kommunikációs kampánya során egy 7 részes kisfilm sorozatot készített annak érdekében, hogy a leveleket minél könnyebben értelmezhessék a fogyasztók, és megkapják válaszaikat a felmerülő kérdésekre.

A banki perek miatt késhet az értesítő

2015. május 4.

Április 30-ig kellett megérkezni az elszámolási értesítőknek. Amennyiben – a deviza alapú hitelekre vonatkozóan – indított elszámolási per március 1-ig nem zárult le, úgy az elszámolás megküldésének határideje a polgári peres eljárás befejezésétől számított 60. nap. A banki perek elhúzódása miatt hat pénzügyi intézmény ügyfeleihez érkezhet röviddel később az elszámolás.

WHO Workshop

2015. június 18.

Egyesületünk meghívást kapott az Egészségügyi Világszervezet Magyarországi képviseletétől (WHO CO for Hungary) egy fő delegálására a Jordániában megrendezett workshopra, amelynek témája a gyerekeknek szóló élelmiszer és nem alkoholos italok marketing szabályozása.

Az elszámolást nem kapott, de arra jogosult fogyasztók a banki közzététel után tehetnek panaszt

2015. június 2.

A pénzügyi intézményeknek elszámolási értesítőik postázása után 15 nappal internetes honlapjukon és ügyfélszolgálati irodáikban is hirdetményt kell közzétenniük a folyamat lezárásáról. Ha egy fogyasztó úgy véli, jogosult lenne az elszámolásra, de nem kapott értesítőt, a közzététel után hatvan napon belül, akadályoztatása esetén 2015. év végéig tehet panaszt emiatt. Az MNB kibővített kérdésekkel és válaszokkal segíti a fogyasztókat a tájékozódásban.

Hatékonyabb panaszrendezés

2015. május 19.

Magyarországon 16 éve működnek békéltető testületek a fővárosi és megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett. Ezek az országszerte, minden megyében és a fővárosban is elérhető, független szervezetek azért jöttek létre, hogy gyors és ingyenes vitarendezési lehetőséget nyújtsanak a fogyasztók részére. Az állampolgárok és a vállalkozások közötti megegyezésre törekvő vitarendezési fórumok eredményes működését a Kormány még hatékonyabbá teszi, ezzel is erősítve a magyar fogyasztók jogainak védelmét.

Intenzív jegybanki tájékoztatás és segítségnyújtás az elszámoláshoz

2015. május 15.

Az MNB és a vele együttműködő civil szervezetek valamennyi kommunikációs csatornán intenzív tájékoztatást és segítséget nyújtanak az elszámolási és forintosítási fogyasztói tudnivalók, esetleges panasztételi, jogorvoslati lehetőségek megismertetéséért. A jegybank felkészült ügyfélszolgálattal, honlapjának részletes tájékoztatóival, videó- és animációs filmekkel, tematikus kiadványokkal és országos civil tájékoztatási kampánnyal informálja az ügyfeleket.

MNB ajánlás az elektronikus biztosítási felületekre

2015. május 7.

Május 6-tól hatályos a jegybank biztosítási elektronikus tevékenységet szabályozó ajánlása, melynek alkalmazását szeptembertől várja el az MNB a piac szereplőitől. A cél, hogy az ügyfelek valós igényüknek megfelelő biztosítást köthessenek, s ehhez alapos, szakszerű közvetítői tanácsokat, könnyen összehasonlítható elektronikus ajánlatokat kapjanak.
Keresés