Tel: 06-1-201-4102 Email: ofe@ofe.hu
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
KEZDŐLAP - Bemutatkozunk - Tevékenységünk - Gyakori kérdések - Kapcsolat

Hírek - Sajtószoba - Belépés az egyesületbe - Rendezvényeink - Online tanácsadó iroda - Média kampány - Publikációk, előadások - E-learning - Kiadványaink - Reklám és fogyasztóvédelem - Békéltető testület - Jogi kalauz - Nyilvántartások, adatbázisok - Linkgyüjtemény - Nemzetközi kapcsolatok - Archívum

Hasznos tudnivalók:

Fogalomtár


Támogatók:








Legfrissebb hírek, események

Újabb felügyeleti bírságok az elszámolások késedelmes megküldése miatt

2015. május 21.

Az MNB újabb bírságokat szabott ki az elszámolási határidőt megsértő pénzügyi intézményekkel szemben. Két pénzügyi vállalkozás és egy kereskedelmi bank összesen 7,5 millió forint bírságot kapott amiatt, mert késve küldte ki a fogyasztóknak az elszámolási értesítők egy részét.

Tisztességtelen szerződési feltételek termékbemutatón alkalmazott szerződésekben

2015. május 19.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bíróság előtt támadta meg az SPS Doctors Holding Kft. vállalkozás által használt blanketta szerződés egyes feltételeit. A bíróság első fokon teljes egészében helyt adott a keresetnek, azaz kimondta egyrészt, hogy tisztességtelen a már nem hatályos jogszabályra való hivatkozás.

Az elszámolási tájékoztató levelet bemutató animációs kisfilmek az MNB-től

2015. május 15.

A deviza alapú hitel- és lízingszerződések elszámolásával és forintosításával érintett ügyfelek többsége a napokban kézhez kapta tájékoztató levelét. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elszámolással és forintosítással kapcsolatos kommunikációs kampánya során egy 7 részes kisfilm sorozatot készített annak érdekében, hogy a leveleket minél könnyebben értelmezhessék a fogyasztók, és megkapják válaszaikat a felmerülő kérdésekre.

A banki perek miatt késhet az értesítő

2015. május 4.

Április 30-ig kellett megérkezni az elszámolási értesítőknek. Amennyiben – a deviza alapú hitelekre vonatkozóan – indított elszámolási per március 1-ig nem zárult le, úgy az elszámolás megküldésének határideje a polgári peres eljárás befejezésétől számított 60. nap. A banki perek elhúzódása miatt hat pénzügyi intézmény ügyfeleihez érkezhet röviddel később az elszámolás.

A jegybank visszavonta a Hungária Értékpapír Zrt. tevékenységi engedélyét

2015. április 21.

Az MNB visszavonta a Hungária Értékpapír Befektetési és Értékpapírkereskedelmi Zrt. tevékenységi engedélyét, és kezdeményezte annak felszámolását. A jegybank által feltárt hiányosságok, illetve a felügyeleti biztos adatai alapján a befektetési vállalkozás jelentős összeggel nem tud elszámolni ügyfelei felé. A brókercég arra jogosult ügyfeleit a BEVA kártalanítja majd.

Az elszámolási értesítők megküldését automatikusan végzik a pénzügyi intézmények

2015. április 9.

A pénzügyi intézmények a deviza alapú hitelesek részére április 30-ig – kevés kivételtől eltekintve – külön kérés nélkül küldik meg az elszámolási értesítőket. A folyamatot a Magyar Nemzeti Bank kiemelt figyelemmel kíséri, és amennyiben az elszámolási kötelezettség jogsértő elmulasztását tapasztalja, a legszigorúbb intézkedésekkel lép fel. Az értesítők postázása márciusban kezdődött, de a legtöbb érintett háztartásba várhatóan áprilisban fog érkezni.

Hatékonyabb panaszrendezés

2015. május 19.

Magyarországon 16 éve működnek békéltető testületek a fővárosi és megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett. Ezek az országszerte, minden megyében és a fővárosban is elérhető, független szervezetek azért jöttek létre, hogy gyors és ingyenes vitarendezési lehetőséget nyújtsanak a fogyasztók részére. Az állampolgárok és a vállalkozások közötti megegyezésre törekvő vitarendezési fórumok eredményes működését a Kormány még hatékonyabbá teszi, ezzel is erősítve a magyar fogyasztók jogainak védelmét.

Intenzív jegybanki tájékoztatás és segítségnyújtás az elszámoláshoz

2015. május 15.

Az MNB és a vele együttműködő civil szervezetek valamennyi kommunikációs csatornán intenzív tájékoztatást és segítséget nyújtanak az elszámolási és forintosítási fogyasztói tudnivalók, esetleges panasztételi, jogorvoslati lehetőségek megismertetéséért. A jegybank felkészült ügyfélszolgálattal, honlapjának részletes tájékoztatóival, videó- és animációs filmekkel, tematikus kiadványokkal és országos civil tájékoztatási kampánnyal informálja az ügyfeleket.

MNB ajánlás az elektronikus biztosítási felületekre

2015. május 7.

Május 6-tól hatályos a jegybank biztosítási elektronikus tevékenységet szabályozó ajánlása, melynek alkalmazását szeptembertől várja el az MNB a piac szereplőitől. A cél, hogy az ügyfelek valós igényüknek megfelelő biztosítást köthessenek, s ehhez alapos, szakszerű közvetítői tanácsokat, könnyen összehasonlítható elektronikus ajánlatokat kapjanak.

Kun-Mediátor - MNB: jogosulatlan betétgyűjtésnek minősülhet a Kun-Mediátor tevékenysége

2015. április 21.

Jogosulatlan betétgyűjtésnek minősülhet a Kun-Mediátor Szolgáltatói Kft. tevékenysége, a kár néhány milliárd forint lehet a jegybanki vizsgálat jelen állása szerint. Az utazási iroda, illetve annak tulajdonosa nagyobb összegben, kamatfizetés ígéretével pénzkölcsönt vett fel, ami jogilag betétgyűjtésnek minősül - mondta el az MTI megkeresésére Windisch László, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti alelnöke kedden.

A jegybank üdvözli a BEVA döntését a QUAESTOR fiktív kötvényesek kártalanításáról

2015. április 10.

Megszűnt a QUAESTOR-ügy károsultjainak bizonytalan jogi helyzete azzal, hogy a BEVA igazgatósága mai ülésén úgy döntött: ezen ügyfelek is jogosultak az alap kártalanítására. Az MNB szerint a pénzügyi piacok biztonságát szolgáló, felelős, jogszerű döntés született.
Keresés