Tel: 06-1-201-4102 Email: ofe@ofe.hu
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
KEZDŐLAP - Bemutatkozunk - Tevékenységünk - Gyakori kérdések - Kapcsolat

Hírek - Sajtószoba - Belépés az egyesületbe - Rendezvényeink - Online tanácsadó iroda - Média kampány - Publikációk, előadások - E-learning - Kiadványaink - Reklám és fogyasztóvédelem - Békéltető testület - Jogi kalauz - Nyilvántartások, adatbázisok - Linkgyüjtemény - Nemzetközi kapcsolatok - Archívum

Hasznos tudnivalók:

Fogalomtár


Támogatók:








Hírek

Adósságfék-szabályozás

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendeletet alkotott a túlzott lakossági hitelkiáramlás megakadályozása érdekében. A 2015. január 1-től életbe lépő új előírásokat minden, Magyarország területén kötött új hitel esetében alkalmazni kell. Az MNB rendelet szövege várhatóan 2014. szeptember folyamán jelenik meg a Magyar Közlönyben.

Új szemlélet a fogyasztóvédelemben

Új szemléletet alkalmaz a fogyasztóvédelemben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM); a tárcánál létrejött fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság vezetője elmondta: terveik szerint szorosabbra fűzik az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot, megerősítik a hatóságot és a békéltető testületeket is segítik.

Diszkriminálnak az autókölcsönzők

Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta azt a levelet, amelyet a közösség területén működő hat nemzetközi autókölcsönző cégnek írt azért, hogy az érintettek számolják fel az ügyfelek lakóhely szerinti hátrányos megkülönböztetését. A Bizottság azután kezdett vizsgálatot, hogy több panasz érkezett az autókölcsönzéssel foglalkozó cégek diszkriminatív árkalkulációs gyakorlatáról.

Új uniós fogyasztói jogok

Az új uniós jogszabálynak köszönhetően erősödnek a vásárlók jogai a tagállamokban, különösen az online vásárlások tekintetében. Az új szabályok többek között 14 napos elállási jogot biztosítanak a fogyasztók számára Európa egész területén, ami azt jelenti, hogy a vásárlóknak lehetőségük lesz ezen időszakon belül indokolás nélkül visszavinni a vásárolt árut.

Erősödik a pénzügyi fogyasztóvédelem

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) gazdasági-társadalmi felelősségvállalási tevékenysége kapcsán a 2014-2016 közötti időszakra stratégiai célként határozta meg szerepvállalásának erősítését a pénzügyi kultúra és ismeretterjesztés, a fogyasztói tudatosság terén. az MNB Igazgatóságának döntése alapján a jegybank pénzügyi fogyasztóvédelmi civil hálót alakít ki, amelynek keretében támogatni kívánja a fogyasztói tudatosság növeléséért, a jogérvényesítés elősegítéséért, valamint a pénzügyi kultúra fejlesztéséért dolgozó civil szervezeteket.

NGM pályázati támogatás

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület működését a Nemzetgazdasági Minisztérium 2013 június 1 - 2014. május 31. közötti időszakban a következő pályázati összegekkel támogatta:

Webshop workshop

Az OFE és az arukereső.hu közös szervezésében 2012. május 30-án a Hotel Benczúrban kerül sor a második „Webshop workshop”-ra, melynek keretében a programra jelentkezők megismerkedhetnek többek közt az elektronikus értékesítés, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok aktuális szabályaival.

Egységes eljárásrend a Malév leállásával kapcsolatos bankkártyás elszámolási kérdésekben

A Magyar Bankszövetség 2012. február 13. napján közzétett sajtóközleménye szerint egységes eljárásrendet készített elő tagbankjai számára a Malév leállása kapcsán felmerült bankkártyás kérdésekben.

Főszezon 2014 - az Európai Fogyasztói Központ részvételével

2014. augusztus 30 és 31. között ismét megrendezik a Főszezon kiállítást a Budai Várban. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ évek óta részt vesz a rendezvényen, ahol tanácsadással, fogyasztóvédelmi totóval várják a látogatókat.

Tervszerűen haladnak az MNB vizsgálatai

2014. I. félévének végével lezárult a szövetkezeti hitelintézetek, a tőkepiaci szereplők, a biztosító egyesületek és a pénztárak első ötéves vizsgálati ciklusa. Ennek során minden érintett intézmény prudenciális vizsgálatára sor került, ezzel az MNB átfogó vizsgálatokra vonatkozó törvényi kötelezettségének eleget tett.

Fogyasztói csoportot szervező vállalkozást bírságolt a GVH

A fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozó Credit Medical Kft. kereskedelmi kommunikációjával megtévesztette a fogyasztókat – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A vállalkozást ezért közel 3 millió Ft bírság megfizetésére kötelezte a GVH.

Egyszerűbb panaszkezelés

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2014. augusztus 1-jei hatállyal módosította a pénzügyi szolgáltatóknak a fogyasztók panaszkezelésére vonatkozó rendeletét. A változtatás megkönnyíti a fogyasztók számára a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja felé a fogyasztói beadványok, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület számára a kérelmek beadását azokban az esetekben, ha a pénzügyi szolgáltató előzetesen elutasította az ügyfél panaszát.

Fogyasztóvédelmi referensekkel kapcsolatos kérdések és válaszok

A fogyasztóvédelmi törvény 2014. február 1-jétől meghatározott vállalkozások részére előírja, hogy fogyasztóvédelmi referenst foglalkoztassanak. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, melyek iránymutatást nyújtanak a referensre vonatkozó előírások, szabályok betartásához.

Pályázati támogatások

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület működését 2012. június 1 és 2013. május 31. közötti időszakban a következő támogatások biiztosították:

Elhunyt Pirok György

2012. február 18-án hosszú betegség után elhunyt Pirok György, az OFE Közmű,- Energia és Társasházi Szakértői Bizottságának elnöke
Keresés