Tel: 06-1-4132126 Email: ofe@ofe.hu
1068 Budapest, Városligeti fasor 44.
KEZDŐLAP - Bemutatkozunk - Tevékenységünk - Gyakori kérdések - Kapcsolat

Hírek - Sajtószoba - Belépés az egyesületbe - Rendezvényeink - Online tanácsadó iroda - Média kampány - Publikációk, előadások - E-learning - Kiadványaink - Reklám és fogyasztóvédelem - Békéltető testület - Jogi kalauz - Nyilvántartások, adatbázisok - Linkgyüjtemény - Nemzetközi kapcsolatok - Archívum

Hasznos tudnivalók:

Fogalomtár

Kiadványaink

Mivel E-tetnek minket


Vásárlók millióit érdekli, mik is azok a titokzatos E-számok, és hogy mit lehet tudni az élelmiszerekben és a kozmetikumokban található különféle adalékanyagokról? E kérdésekre ad választ az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület által megjelentetett könyv, a „Mivel E-tetnek minket?”. A kiadvány számba veszi a színezékeket, tartósítószereket, antioxidánsokat, aromákat, édesítőszereket és egyéb adalékanyagokat – és leszámol a tévhittel, hogy az E-számok kizárólag mérgeket jelölnek.
A kisbabáknak adandó élelmiszereknél különösen fontos a megfelelő tájékoztatás. Külön tárgyalja a kiadvány az egészséges - hat hónaposnál fiatalabb, illetve idősebb - csecsemők anyatejet helyettesítő tápszereiben engedélyezett adalékanyagokat, valamint a kisgyermekeknek szánt élelmiszerekben található adalékokat, és a babakozmetikumok összetevőit.
A kulcsszó mindenképpen a tudatosság, hogy a vásárlók aktívan érdeklődjenek az iránt, mit is vesznek – és esznek - meg. Feltéve persze, hogy a vásárló megtalálja a dobozon az olykor "elrejtett" tudnivalókat, és ha tisztában van azzal, mi mit is jelent. Éppen a tisztánlátást szolgálja a kötet.
A kiadvány megrendelhető (ára: 978 Ft + postaköltség) levélben az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülettől (1138 Bp. Dagály utca 11.), faxon: a 06-1-331-7386 számon, valamint e-mailben az ofeiroda@t-online.hu címen.

Fogyasztóvédelmi alapismeretek: jótállás, szavatosság


A fogyasztók védelme szerte az unióban jogszabályokra támaszkodik, a védelemre rendelt intézmények hatáskörén, jogkörén keresztül fogyasztóvédelmi politikában, érdekvédelemben, érdekképviseletben, döntésekben, tájékoztatásban, oktatásban, a civil szerveződések érdekfeltáró és -képviselő, tanácsadó tevékenységében testesül meg.
Összeállításunk célja a fogyasztóvédelem alapismereteinek bemutatása, a jótállás, szavatosság – mint a leggyakrabban felmerülő panaszokok – gyakorlati kérdéseiben való eligazodás elősegítése. Mindezek révén a tudatos fogyasztói magatartás erősítése.

Hírközlési fogyasztóvédelem


A hírközlés általános fogalomként kiterjed a hírek és információk átvitele, tárolása és feldolgozása számos területére, a távközlési szolgáltatásokra (közcélú és külön célú vezetékes és mobiltelefonos és adatátviteli), a rádió és televízió műsorszórásra, -elosztásra, a postai szolgáltatásokra.
 
Napjaink információs társadalma a számítástechnika, a távközlés és az elektronikus média robbanásszerű fejlődésére és összekapcsolódására épül. A versenyképesség alapja a fejlett, elsősorban számítástechnikai–távközlési infrastruktúra és az arra támaszkodó szolgáltatások megléte és széles körű alkalmazása.
 
A magyar információs társadalom megteremtése csak a már kialakulóban lévő globális információs társadalom részeként képzelhető el. A hírközlési ágazatban a nemzetközi vállalatok szerepe erősödik.

Táplálkozás, élelmiszerbiztonság


E lakossági tájékoztató füzettel tudatosítani szeretnénk a fogyasztókkal, hogy milyen szerepük van az élelmiszer-biztonsági láncban. Ehhez hozzátartozik az élelmiszer-szabályozás, az élelmiszer-ellenőrzés, az ellenőrző hatóságok rendszere, feladatai és a fogyasztói magatartás, választás, vásárlás, élelmiszerek kezelése, háztartás-higiénia.
A tartalomból:
• Melyek a makro és mikro tápanyagok, mi a jelentőségük egészségünk megőrzése érdekében?
• Mennyi energiára (kalóriára) van szükségünk?
• Mit jelent az egészséges táplálkozás, illetve az egészséges életmód?
• Hogyan kerülhetjük el az elhízást, és melyek az elhízás egészségkárosító következményei?
• Táplálkozási ajánlások különböző életkorúak számára.
• Gyermekek táplálkoza és a közétkeztetés.

Közműves ivóvízellátás és szennyvízelvezetés


A közműves ivóvízellátás és szennyvízelvezetés közüzemi szolgáltatás, tehát a víziközművek kötelesek ivóvizet szolgáltatni, illetve a szennyvizek összegyűjtését, elvezetését és tisztítását elvégezni. A szolgáltatás igénybevételére a fogyasztóknak szerződést kell kötnie. A tájékoztató kiadványból a fogyasztók megtudhatják a szerződéskötési tudnivalókat, illetve olyan hasznos információkra is szert tehetnek, mint például, hogy kit terhel a bekötési költségek viselése, hogyan történik a fogyasztás elszámolása, mit lehet tenni számlareklamáció esetén, mire jó a vízmérő vagy mire vonatkozik a locsolási kedvezmény.

Villamosenergia-szolgáltatás és a fogyasztóvédelem


2008. január 1-jétől az egységes piac jegyében jelentős változások következtek be a villamosenergia-szolgáltatás jogi és gazdasági szabályozásában. Ezek a változások a lakossági felhasználókat is érintették. Fontos, hogy a fogyasztók ezen a téren rendelkezzenek az érdekeik védelméhez szükséges megfelelő ismeretekkel. A tájékoztató füzetből az olvasók megtudhatják például, hogy mit takar az egyetemes szolgáltatás fogalma vagy, hogy kik a védendő fogyasztók, de azt is, hogy hogyan történik a szolgáltatás mérése és az elszámolás, vagy mely esetekben kapcsolhatják ki a szolgáltatást.

Pénzügyi szolgáltatások és a fogyasztóvédelem


Az elmúlt év során számos olyan, a fogyasztóvédelmi intézkedéseket érintő jogszabály jelent meg, amely jelentős mértékben védi a fogyasztók érdekeit, és igyekszik csökkenteni a fogyasztói kiszolgáltatottságot. Fontos azonban, hogy maguk a fogyasztók is tisztában legyenek az alapvető tudnivalókkal. A tájékoztató füzet – többek között – megismerteti az olvasókat az elektronikus banki szolgáltatásokkal, a készpénzt helyettesítő fizetési módokkal, a lakossági banki szolgáltatások költségeivel, a bankváltási tudnivalókkal, de számba veszi a fő jelzáloghitelezési problémákat is.

Biztosítási szolgáltatások és a fogyasztóvédelem




A füzet a biztosítási pénzügyi szolgáltatásokkal, ezen belül is elsősorban azzal kapcsolatban igyekszik gyakorlati tanácsot adni a fogyasztóknak, hogy amennyiben lakásukban, gépkocsijukban stb. kár keletkezik, mit kell tenniük, hogy a biztosító gyorsan – és az ügyfél megelégedettségére – rendezze a kárt. Gyakorlati tanácsokat ad, amelyeket hasznosíthatnak a fogyasztók a szerződések megkötése előtt és akkor is, amikor kárrendezési problémájuk adódik.


A tartalomból:
  • vagyonbiztosítási szerződés, kárrendezés
  • kárbejelentés
  • javaslatok a gépjármű-biztosítási panaszügyek megelőzésére

Vásárlás előtt és után – fogyasztóvédelmi tudnivalók és érdekvédelem

A kiadványból megtudhatják például a fogyasztók, hogy mire kell figyelni a különböző termékek (kozmetikum, textília, lábbeli, játék, műszaki cikk, nemesfém) vásárlása során, milyen információk szerepelnek a termékek csomagolásán, mi az a CE jelölés, milyen lehetőségek vannak az áruk és szolgáltatások kifizetésére, mi a teendő minőségi kifogás során, vagy hová tudunk fordulni, ha panaszunk van egy kereskedőre, szolgáltatóra.

Keresés